Žieminės padangos: praktiniai saugaus važiavimo patarimai - Kodėl neužtenka dviejų žieminių padangų?

Kodėl neužtenka dviejų žieminių padangų?

Žieminės padangos Paskelbta 2013-02-25

Norint sutaupyti, gali kilti pagunda montuoti tik dvi žiemines padangas automobilio priekyje. Tokia praktika nėra itin saugi. „Rezulteo“ tai patikrino per bandymą, kurį organizavo „Michelin“ Savojoje, Val-d’Isère trasoje.

Geriau dvi ar keturios žieminės padangos? „Michelin“ bandymas Nuotraukos © : Rezulteo

Važiuoti su žieminėmis padangomis automobilio priekyje ir vasarinėmis padangomis automobilio gale yra gana dažnai pasitaikantis pasirinkimas, bet vairuotojai ne visada įvertina pavojų.Toks derinys gerokai pablogina automobilio važiavimo savybes.

Kas atsitinka, jei montuojamos skirtingas savybes turinčios padangos? Riba, kuri keičia abiejų tipų padangų eksploatacines savybes, yra temperatūra, nukritusi žemiau 7 °C: žieminės padangos tokiomis sąlygomis atskleidžia visas teigiamas savo savybes dėl didelio silicio kiekio; priešingai nei vasarinės padangos, kurių guma šaltyje sukietėja. Koks rezultatas? Nevienodas priekinių ir galinių padangų sukibimas.

 Praktikoje tai vadinama priekinės arba galinės ašies polinkiu krypti, priklausomai nuo to, ant kurios ašies sumontuotos vasarinės padangos.

Siūlome pažiūrėti demonstraciją vaizdo įraše, kuris buvo nufilmuotas per „Michelin“ organizuotus bandymus Val-d’Isère.


Bandomasis važiavimas ant sniego


    • Padangos: Michelin Alpin 4 (alpinės padangos) priekyje ir Michelin Primacy 3 (vasarinės padangos) gale.
    • Matmenys: 195 65 R15, skirtos Mégane 3, 205 55 R16, skirtos 308.
    • Kelio danga: suvažinėtas sniegas.
    • Bandymo sąlygos : slalomas, atliekamas važiuojant įprastu, ne sportiniu greičiu.

      Rezultatas: tokiomis sąlygomis automobilis gerai sukimba su kelio danga. Tačiau dėl menkiausio spustelėjimo ant stabdžių pedalo ar nežymaus vairo judesio galinė ašis smarkiai slysta, tampa nenuspėjama ir sustabdoma tik iš anksto numačius slydimą ir meistriškai suvaldžius automobilį.

      Vaizdo įraše pastebėsite, kad būtina labai anksti pasukti vairą, net prieš pradedant automobiliui slysti, norint sumažinti staigaus apsisukimo pavojų. Tai gali įvykti ne tik važiuojant per sniegą, bet taip pat ant šlapio, kartais net sauso kelio.

      Mūsų patarimas: visada montuokite keturias vienodas ir homogeniškas padangas. Jei padangos turi skirtingus nusidėvėjimo laipsnius, labiau susidėvėjusias padangas montuokite priekyje: mažesnį sukibimą lengviau valdyti, kai šis yra ant priekinės ašies.