Padangos ir saugumas kelyje - Europoje 80 % automobilių vairuotojų važinėja su nepakankamai pripūstomis padangomis

Europoje 80 % automobilių vairuotojų važinėja su nepakankamai pripūstomis padangomis

Saugumas Paskelbta 2013-05-31

„Bridgestone“ šį nerimą keliantį faktą nustatė per aštuntąją padangų kontrolės kampaniją Vakarų Europos šalyse. Be to, ketvirtadalis vairuotojų naudoja leistiną nusidėvėjimo lygį viršijančias padangas. Pasak gamintojo, tai yra krizės pasekmė. Bet kuriuo atveju, dėl tokio aplaidumo įvyko daugybė avarijų, padidėjo sunaudojamų degalų kiekis ir CO2 išmetimas.

Nepakankamai pripūstų padangų priežiūra Pasak „Bridgestone“, Europoje 80 % automobilių vairuotojų važinėja su nepakankamai pripūstomis padangomis. - Nuotraukos © : Bridgestone

Kaip ir kiekvienais metais, Bridgestone  pateikia padangų kontrolės, kurią reguliariai atlieka įvairiose Vakarų Europos šalyse, išvadas. Ir jos kelia nerimą. 2012 metais atlikęs 28 000 patikrinimų, gamintojas nustatė, kad 78 % automobilių vairuotojų važiuoja su nepakankamai pripūstomis padangomis, tuo tarpu 2011 metais tokių buvo 63 %, tai yra beveik 25% daugiau.

 

 

Ekonominės krizės poveikis pagal „Bridgestone“

„Bridgestone“ atliekamas padangų tikrinimasNuotraukos © : Bridgestone
Tačiau tai dar ne viskas: atlikus patikrinimą taip pat paaiškėjo, kad ketvirtadalis vairuotojų važinėja su nusidėvėjimo lygį viršijančiomis padangomis,  2011 metais šis skaičius siekė 20 %, vadinasi, per metus padidėjo 25 %. Tyrimo rengėjai tokius rezultatus priskiria perkamosios galios sumažėjimui, kurį sukėlė ekonominė krizė. Siekdami sumažinti savo išlaidas, vartotojai labiau linkę atidėti padangų keitimo laiką. Dėl tų pačių priežasčių jie rečiau naudoja savo automobilį ir rečiau tikrina padangų būklę, ypač jų slėgį.

 

Atsakomybė dėl 150 000 avarijų Europoje

Ši situacija kelia nerimą gamintojui, kuris primena, kad nepakankamai pripūstos arba nusidėvėjusios padangos kelia pavojų ir brangiai kainuoja. Iš tiesų, dėl prastos padangų būklės kaltės Europos keliuose įvyko 153 000 avarijų, iš kurių 6 % avarijų baigėsi mirtimi. Yra žinoma, kad dėl per mažo slėgio padangose suprastėja automobilio stabilumas kelyje ir stabdant. Dėl šios priežasties padidėja stabdymo kelias ir akvaplaningo pavojus lyjant. Viskas dar labiau pablogėja važiuojant su nudėvėtomis padangomis…

 

Papildomas beveik 4 milijardų litrų degalų sunaudojimas

Be to, dėl netinkamos padangų priežiūros vairuotojas ir bendruomenė patiria papildomų išlaidų. Pasak Bridgestone, 0,5 baro mažesnio slėgio sunaudojamas degalų kiekis padidėja 2,4 %. Gamintojas mano, kad iš viso dėl nepakankamai pripūstų padangų papildomai sunaudojama apie 3,9 milijardo litrų degalų per metus ir be reikalo išmetama 9,2 milijonai tonų C02.

 

Taisyklė: reikia tikrinti padangų būklę kartą per mėnesį

Šis nerimą keliantis faktas primena, kad reikia tikrinti padangų būklę ir slėgį kartą per mėnesį.  Instrukcijoje gamintojas nurodo rekomenduojamą slėgį. Jis taip pat nurodytas ant vairuotojo durelių arba degalų bako durelių vidinėje pusėje.

 

Daugiau informacijos:
>> 
„Bridgestone“ tinklalapis apie padangų saugumą