Padangų montavimo ir naudojimo reglamentai - Nuo šiol padangų slėgio stebėjimo sistema (TPMS) yra privaloma

Nuo šiol padangų slėgio stebėjimo sistema (TPMS) yra privaloma

Reguliavimas Paskelbta 2012-12-05

Nuo 2012 metų lapkričio 1 dienos visuose naujuose automobilių modeliuose turi būti įrengta padangų slėgio stebėjimo sistema (angl. Tyre Pressure Monitoring System arba TPMS). Nuo 2014 lapkričio mėnesio visos transporto priemonės, privalo turėti TPMS sistemą. Tai saugumo ir aplinkosaugos progresas.

Padangų slėgio stebėjimo sistema Nuotraukos © : Continental

Padangų slėgio stebėjimo sistemos generalizacija kaip ir padangų žymėjimas bei privalomas ESP (apsaugos nuo slydimo) diegimas  yra Europos Komisijos priemonių, skirtų transporto priemonių saugumui gerinti, priimtų 2009 metais ir įsigaliojusių 2012 metais, dalis.

Dar kitaip žinoma anglišku pavadinimu „TPMS” (padangų slėgio stebėjimo sistema), įranga tapo privaloma nuo 2012 lapkričio 1 visiems naujiems M1 tipo automobiliams (tai reiškia automobiliams, skirtiems asmenų transportui ir kurie turi maksimum aštuonias sėdimas vietas, neskaitant vairuotojo). Nuo 2014 lapkričio mėnesį ši įranga paplito tarp visų automobilių modelių.

Saugumo ir aplinkosaugos gerinimo priemonė

Nors padangų slėgio stebėjimo sistema pirmiausiai yra skirta užtikrinti saugumą, bet taip pat ji mažina ir automobilių aplinkai daromą žalą. Daugybė tyrimų parodė, kad dėl nepakankamai pripūstų padangų sunaudojama daugiau degalų ir anksčiau laiko susidėvi padangos. Be to, „Bridgestone“ savo kasmetinės apklausos metu nustatė, kad du trečdaliai Europos vairuotojų važinėja su nepakankamai pripūstomis padangomis. Gamintojas paskaičiavo, kad dėl šios situacijos buvo iššvaistyta 2 milijardai litrų degalų ir susidarė papildoma 4,8 milijono tonų CO2 emisija.

Dvi slėgio kontrolės sistemos

Šiuo metu naudojamos dvi technologijos:

  • Netiesioginė TPMS : apjungia ABS ir ESP, mechanizmas nustato ratų apsisukimų greičio pokytį. Vieno iš ratų apsisukimų greičio padidėjimas pasireiškia mažesniu diametru, taigi ir slėgio padangoje sumažėjimu. Ši sistema  neturi ateities, nes ji nėra tokia patikima ir netiksliai matuoja padangos slėgį.

Privalumai: nebrangi sistema

Trūkumai: netikslūs rezultatai, gedimo atveju privaloma pakeisti ABS daviklį.

  • Tiesioginė TPMS: įrenginys naudoja elektroninį jutiklį, sujungtą su padangos vožtuvu, matuojantį padangos slėgį ir  radijo bangomis perduodantį duomenis į imtuvą, kuris rodo rezultatus automobilio prietaisų skydelyje.  

Privalumai: tikslūs ir greiti duomenys, sistema naudojama Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Trūkumai: brangi, vairuotojas nebėra atsakingas.

 „Renault“ – Prancūzijos pirmtakas

2001 metais į „Laguną“ įmontavę TPMS sistemą, „Renault“ buvo vieni pirmųjų gamintojų pritaikę šią saugumo įrangą. Iki tol tai tebuvo papildomai siūloma aukštos klasės automobiliams.  Nuo tada jais pasekė dauguma gamintojų ir tai yra siūloma kaip papildomas pasirinkimas arba standartinė versija visoms kategorijoms.

Amerikietiška patirtis šimtu procentų neįtikina

Padangų slėgio stebėjimo sistema JAV privaloma nuo 2006 metų. Ji skirta įjungti aliarmą panelės prietaisų skydelyje, kai slėgis nukrinta 25 proc. žemiau gamintojų nustatytos ribos.  Tai, kad ši riba yra pernelyg didelė, gamintojai nurodė atlikę tyrimą patvirtinantį, kad šioje stadijoje 70 proc. padangų būna absoliučiai sugadintos. Be to, kitas tyrimas pažymi, kad TPMS tapus privaloma, vairuotojai padangų slėgį tikrina rečiau nei iki tol. Paaiškinimas: norėdami pripūsti padangas jie laukia, kol įsijungs aliarmas. Tačiau tai nebuvo tikrasis tikslas! 

Atsargumo priemonės, keičiant padangas

Slėgio jutiklio veikimas yra nesudėtingas. Oro slėgis pro mažą angą veikia pjezo kristalų membraną. Slėgio skirtumas iškart pakeičiamas įtampos skirtumu. Duomenys perduodami į imtuvą radijo signalais 433MHz dažniu (Europoje). Jutiklis veikia mažos baterijos pagalba. Atkreipkite dėmesį, kad jutikliai yra trapi įranga. Keičiant padangas nepamirškite įspėti specialistą, kad tokie jutikliai yra įrengti - tai padės išvengti jų sugadinimo ar pametimo!

 

Tos pačios kategorijos straipsniai

Peržiūrėti visus straipsnius, rubrikoje - Reguliavimas