Padangų ženklinimas - Vos 8 % automobilių vairuotojų žino tris ženklinimo kriterijus

Vos 8 % automobilių vairuotojų žino tris ženklinimo kriterijus

Padangų ženklinimas Paskelbta 2013-11-20 Edgaras

Padangų ženklinimas Europoje tapo privalomas. Tačiau ar Europos vartotojai atsižvelgia į šią naujovę įsigydami padangas? Po naujojo tyrimo, kurį „Rezulteo“ atliko kartu su „Ipsos“, buvo pastebėta, kad apie ženklinimą žinoma daugiau, tačiau jis dar nėra pagrindinis pirkimo kriterijus pirkėjams, kurie pirmiausia kreipia dėmesį į produkto kainą ir pardavimo specialistų patarimus.

Ženklinimo tyrimas 2013 Padangų eksploatacinių savybių etiketė – tai dar ne pagrindinis pirkimo kriterijus! - Nuotraukos © : rezulteo

Jau praėjo vieneri metai, kai ženklinimas tapo privalomas Europos Sąjungos šalyse  parduodamoms padangoms. Likus mėnesiui iki įsigaliojant šiam privalomam ženklinimui, „Rezulteo“ jau atliko tyrimą, siekdami išanalizuoti Europos vartotojų žinių, susijusių su nauju reikalavimu, lygį Tuo metu 80 % respondentų apie tai nežinojo, bet 80 % jų manė, kad tai – gera idėja .

Kaip yra dabar, nuo privalomo padangų ženklinimo praėjus metams? Norėdama tai išsiaiškinti, „Rezulteo“ atliko naują tyrimą, siekdama išsiaiškinti Europos vartotojų žinias ir pirkimo veiksmus įsigyjant padangas. Todėl prieš kelias savaites atliktas tyrimas apklausiant Italijos, Prancūzijos, Vokietijos, Ispanijos ir Anglijos vairuotojus, kurie patys užsiima savo automobilių priežiūra.

Tyrimo rezultatai - dviprasmiški: žinoma, daugiau vairuotojų žino apie padangų ženklinimą, tačiau jie vis dar retai tuo naudojasi pirkdami padangas. Tai ypač būdinga Vokietijos ir Anglijos vairuotojams. Daugeliu atvejų vairuotojas pirmiausia atsižvelgia į kainą ir pardavėjo patarimus. Jam padangos etiketės analizė yra mažiau svarbus kriterijus.

Praėjus dvylikai mėnesių po to, kai Europoje buvo įvestas padangų ženklinimas, vartotojas, atrodo, yra vis dar per mažai informuotas. Dar reikia įdėti daug pastangų ir atkreipti jo dėmesį į akivaizdžiai svarbius parametrus tiek aplinkosaugos (degalų sunaudojimo), tiek saugumo srityje, ypač šiais laikais, kai gamintojų siūlomas padangų asortimentas – itin platus.

 

Pagrindiniai 8 tyrimo skaičiai 


> Žinios apie ženklinimą ir jų įsisavinimas
 

1. Vis daugiau Europos vartotojų yra su tuo susipažinę…

36 % respondentų yra girdėję apie privalomą standartą, nors prieš metus šis skaičius siekė 22 %. Reikia pažymėti, kad mažiausiai su tuo susipažinę britai, greičiausiai dėl ypač pasyvios transporto priemonės techninės priežiūros.  Daugiau apie ženklinimą žino tie, kurie neseniai įsigijo padangas (46 %), o 52 % jų apie šį standartą sužinojo būtent pirkimo metu.

2. … ir supranta jų naudą…

72 % respondentų pasisako už padangų ženklinimą. Priklausomai nuo šalies, jie daugiau ar mažiau juo pasitiki: skaičius siekia nuo 87 % Italijoje iki 83 % Ispanijoje. Vokiečiai ir britai yra mažiau imlūs (56 %), o Prancūzijoje šis skaičius – dar mažesnis.

3. … bet nežino detalių

8 % respondentų žino, kokie yra trys padangų ženklinimo kriterijai. Du kriterijus (stabdymą ant šlapio kelio ir pasipriešinimą riedėjimui) jie įvardija labai lengvai. Tačiau daug sudėtingiau su trečiuoju ženklinimo kriterijumi – išoriniu riedėjimo triukšmu. Vietoje jo apklausos dalyviai įsivaizduoja stabdymą ant sauso kelio, sukibimo su šlapia kelio danga lygį ar padangos ilgaamžiškumą. Apskritai, trečiasis kriterijus įvardijamas geriau (21 %) nei 2012 m., kai tuo metu apie jį žinojo 13% vairuotojų. Šį kriterijų geriausiai žinojo vokiečiai.

4. Stabdymas ant šlapio kelio dangos – svarbiausias taškas

85 % žmonių mano, kad stabdymas ant šlapio kelio yra svarbiausias parametras iš visų ženklinimo kriterijų. Paskui seka pasipriešinimas riedėjimui (13 %) ir galiausiai – išorinis riedėjimo triukšmas (3 %). Ir jei reikėtų pridėti ketvirtą kriterijų, be jokios abejonės tai būtų padangos ilgaamžiškumas, kurį paminėjo 67 % apklausos dalyvių. 

 

> Ženklinimo įtaka pirkėjų elgesiui 

5. Nauji pirkėjai ima labiau domėtis…

38 % vartotojų, kurie neseniai įsigijo padangas, susidomėjo ženklinimu. Iš jų 11 % jį laikė svarbiu parametru (likusiems 27 % tai pasirodė mažiau svarbu). Tačiau šie rezultatai skirtingose šalyse labai skiriasi. Ispanai ženklinimui skiria daugiausia dėmesio (50 %), taip pat italai (48 %), paskui seka prancūzai (33 %), vokiečiai (32 %) ir britai (26 %).  

6. … ir sutinka, kad ženklinimas yra aiškus ir suprantamas...

73 % pirkėjų (Prancūzijoje – 87 %) nereikia prašyti specialistų paaiškinti šių kriterijų. Jiems ženklinimas yra pakankamai aiškus, kad jie patys galėtų juos interpretuoti.

7. … tačiau kainai teikia didžiausią svarbą...

56 % naujausių vartotojų, kurie susipažino su ženklinimu, žymėjimas ir kaina yra  beveik vienodai svarbūs. Į ženklinimo kriterijus jie atkreipia dėmesį tik nustatę sumą, kurią skirs pirkiniui. Jų elgesys yra gana prieštaringas, nes nors kaip pirmąjį pirkimo kriterijų jie įvardina saugumą (51 %), o ne kainą (23 %), pirkdami linkę įvertinti kokybės ir kainos santykį. Dauguma nepasirengę mokėti didžiausios kainos ir gauti aukščiausią saugumo lygį.

8. … ir yra linkę klausyti pardavėjo

80 % naujausių pirkėjų, kurie iš anksto nebuvo apsisprendę, teiravosi pardavėjo konsultacijos, o 97 % jų paklausė jo nuomonės. Todėl perkant padangas pardavėjas Europos vartotojui tebedaro didžiausią įtaką. Tai ypač aktualu Ispanijoje, kur 87 % pirkėjų klausia pardavėjo nuomonės.

 

Tyrimą atliko „Ipsos“ institutas 2013 m. rugsėjo 23 – spalio 8 dienomis, apklausoje dalyvavo 3 402 respondentų Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Jungtinėje Karalystėje, respondentai buvo sulaukę 18 metų ir rūpinosi bent viena transporto priemone.