Padangų ženklinimas - Padangų ženklinimas už Europos ribų

Padangų ženklinimas už Europos ribų

Padangų ženklinimas Paskelbta 2012-12-03

Iki šiol tik Japonija ir Korėja jau patvirtino padangų ženklinimą. Netrukus pasekti jų pavyzdžiu turėtų ir kitos šalys, pavyzdžiui, JAV ar Brazilija. Kriterijai, vertinimų skalė, ženklai: įvairių įrankių apžvalga.

Ženklinimas už Europos ribų Nuotraukos © : All Rights Reserved

Europos Sąjunga nebuvo pirmoji, pradėjusi žymėti padangų eksploatacines savybes. Nuo 2010 metų Japonija ėmėsi savanoriško padangų ženklinimo. Korėja pasekė paskui ją ir 2011 metais įvedė privalomą žymėjimą nuo 2012 metų lapkričio mėnesio, tuo pačiu metu kaip Europos Sąjungos šalyse. Ženklinimui neliko abejingos ir kitos didžiosios pasaulio valstybės. JAV patobulino savo sistemą, kuri turėtų būti patvirtinta artimiausiu metu, tuo tarpu Kinija ir Brazilija šioje srityje pradėjo savo mokslinių tyrimų programas.

Padangų ženklinimas Japonijoje

Ženklinimas Japonijoje ne itin skiriasi nuo europietiškojo ženklinimo. Čia pagrindinis dėmesys sutelkiamas į du kriterijus: stabdymą ant šlapios kelio dangos ir pasipriešinimą riedėjimui (tiesiogiai susijusį su degalų suvartojimu).

Pasipriešinimas riedėjimui skirstomas į 5 penkias klases

AAA

AA

A

B

C

Stabdymo ant šlapios kelio dangos skalė turi 4 klases

a

b

c

d

Tam, kad padanga gautų „mažo energijos sunaudojimo“ etiketę (žr. šalia), jos pasipriešinimas riedėjimui turi atitikti A klasę.

„Mažo energijos sunaudojimo“ padangų pavyzdys:

Padangų ženklinimas JaponijojeNuotraukos © : All Rights Reserved

Gavusi AA įvertinimą už pasipriešinimą riedėjimui ir C už stabdymą ant šlapios kelio dangos, ši padanga gali gauti etiketę „mažas energijos sunaudojimas“.

2016 metais Japonija planuoja sugriežtinti vertinimų skalę. Kadangi nuo padangų priklauso maždaug 20 % suvartojamų degalų – ir atitinkamai CO2 emisijos – vyriausybė nori pasiekti nustatytus aplinkosaugos tikslus.

Padangų ženklinimas Pietų Korėjoje

Pietų Korėja, kuri eksportuoja apie 30 % savo produkcijos į Europą su prekių ženklais „Hankook“, „Kumho“ ar „Nexen“, nusprendė sekti Europos Sąjungos (ES) pavyzdžiu. 2011 metais pradėjusi savanorišką padangų ženklinimą, vyriausybė nusprendė įvesti privalomą ženklinimą nuo 2012 metų lapkričio mėnesio, tuo pačiu metu kaip ir ES šalys.

Padangų ženklinimas KorėjojeNuotraukos © : All Rights Reserved

Kaip ir Japonija, Korėja atsižvelgia tik į du kriterijus: energijos sunaudojimo efektyvumą ir stabdymą ant šlapios kelio dangos. Bet čia pirmasis kriterijus svarbesnis nei antrasis. Skirstymas paprastas: du kriterijai po 5 klases (nuo 1 iki 5).

Pietų Korėjoje ženklinamos visos parduodamos padangos. Atsarginėse padangose ženklas turi būti atspausdintas tiesiai ant protektoriaus. Informacija apie „pirmojo montavimo“ padangas (kurios montuojamos ant naujų automobilių) turi būti pateikiama vadove.

Padangų ženklinimas JAV

Nors joks sprendimas dar nepriimtas, JAV administracija jau daug padarė dėl padangų ženklinimo. Atlikusi išsamius tyrimus ir konsultacijas, National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) pasiūlė etiketės modelį, kuris, atrodo, tenkina visas su projektu susijusias šalis.

Padangų ženklinimas JAVNuotraukos © : All Rights Reserved

Amerikietiškoji etiketė apima tris veiksnius: energijos sunaudojimo efektyvumą, stabdymą ant šlapios kelio dangos ir didelę ridą. Visiems kriterijams taikoma vienoda skalė (100 už geriausias eksploatacines savybes). JAV patirtis ateityje dėl susidėvėjimo gali įtakoti vertinimo kriterijus kitose šalyse.