Padangų ženklinimas - Padangų eksploatacinių savybių ženklinimas

Padangų eksploatacinių savybių ženklinimas

Padangų ženklinimas Paskelbta 2012-09-12

Nuo 2012-ųjų lapkričio parduodamos padangos privalės būti paženklintos etikete, kurioje pateikiama informacija apie padangų eksploatacines savybes. Kriterijai: saugumas, degalų sąnaudos ir triukšmo lygis. Palankios sąlygos ekologiškoms padangoms.

Europietiškas padangų ženklinimas Nuotraukos © : DR

Vartotojas pagaliau sąmoningai galės pasirinkti padangas. Po Europos Parlamento balsavimo 2009 metų balandį, nuo 2012 metų lapkričio 1 dienos turėtų būti taikomi nauji teisės aktai.

Trys kriterijai

Ši priemonė užtikrina, kad padangos privalės būti parduodamos su etikete, informuojančia apie tris kriterijus:

  • degalų taupymas;
  • stabdymo kelias ant šlapios dangos;
  • padangų triukšmo lygis.

Reglamentas taikomas lengvųjų automobilių, furgonų ir sunkvežimių padangoms, pagamintoms po 2012 metų liepos mėnesio. Tai bus oficialus produkto tinkamumo lygio pripažinimas. 

Eksploatacinių savybių etiketė

Padangos etiketės prototipasNuotraukos © : All rights reserved
Kas sudarys šią etiketę? Su spalva susieta raidė leis įvertinti du pirmuosius kriterijus: energijos vartojimo efektyvumą ir stabdymą ant šlapios kelio dangos. Išdėstymas bus toks: nuo aukščiausios kokybės (ekologiška klasė „A“) iki prastesnės kokybės (raudonoji klasė „G“).

Išorinis riedėjimo triukšmas bus rodomas decibelais (tylios padangos skleidžiamas garsas neturi viršyti 68 db) ir iš garsiakalbio sklindančiomis bangomis.

Paskata gamintojams

Vienas iš šios priemonės siekių yra paspartinti gamintojų inovacijas. Jie patys nuolat atnaujina savo galimybių ribas, kad sukurtų padangų gamą, kuri atitiktų geriausius ženklinimo įvertinimus. Jų pastangos, visų pirma, skirtos sumažinti pasipriešinimą riedėjimui, nuo kurio priklauso maždaug 20 % sunaudojamų degalų kiekio.

Paaiškinimai

Vincent Marquis ContinentalNuotraukos © : All Rights Reserved
„Tai – svarbus žingsnis, – sako Vincent Marquis, „Continental France“ turizmo gaminių vadybininkas ir ryšių su visuomene atstovas. – Tai yra pirmas kartas, kai viešai bus skelbiama tiksli informacija, apimantis tris kriterijus.“

Vienintelis trūkumas: jei klasifikacija suteikia idėjų naujoms gaminio savybėms plėtoti, vienos klasės laimėjimas kitos klasės atžvilgiu nebus nurodytas. „Dabar, – teigia Vincent Marquis, – B ir C kategorijas skiria 5 metrais ilgesnis stabdymo kelias.

Jei vartotojas nori žinoti daugiau, jis turės atsiversti techninį vadovą, kurį pardavėjui suteikia Europos komisija.   

Pascal Couasnon MichelinNuotraukos © : All Rights Reserved
„Michelin“ jau rūpinasi būsimais standartais, bet apgailestauja, kad į šios priemonės kriterijų sąrašą neįtrauktas patvarumas.“

Pascal Couasnon, „Michelin“ grupės informacinių technologijų direktorius.

„Mes ruošiamės naujam padangų ženklinimui. Visų pirma, tai palengvins pasirinkimą pirkėjams. Taip pat pagerins eksploatacinių savybių lygį. Remiantis Europos Sąjungos nustatytais eksploatacinių savybių kriterijais, trečdalis šiuo metu parduodamų padangų bus pakeistos. Mes žinome, kad bus sunku pasiekti AA klasę, skiriamą geriausiems produktams. Gali būti, kad dauguma produktų pradės nuo B ir C lygių.

Tačiau ženklinimas negarantuoja ilgaamžiškumo. Bet tai mums nesutrukdys tobulinti šią savybę ir sugalvoti geriausių priemonių, kaip apie tai informuoti vartotoją.“