Nuo šiol padangų ženklinimas yra privalomas
Naujasis Europos teisės aktas dėl padangų žymėjimo įsigaliojo lapkričio 1 dieną. Nuo šiol visos lengvųjų automobilių, furgonų ir sunkvežimių padangos parduodamos Europos Sąjungoje privalės turėti standartines etiketes, kuriose bus nurodytos padangų eksploatacinių savybių klasės pagal tris kriterijus: energetinį efektyvumą, stabdymo kelio ilgį ant šlapios kelio dangos ir išorinio padangos riedėjimo triukšmo lygį.

Ta pačia tema
Kaip ir buitiniuose elektros prietaisuose bei automobiliuose, taip ir padangų etiketėse bus skelbiamos eksploatacinės savybės siekiant palengvinti vartotojų pasirinkimą. Nuo lapkričio 1 dienos visoje Europos Sąjungoje įsigaliojo naujoji reglamentavimo sistema. Nuo šiol visos padangos, skirtos lengviesiems automobiliams, furgonams ir sunkvežimiams, privalo nurodyti savo eksploatacinių savybių klasę pagal tris kriterijus: energetinį efektyvumą, stabdymo kelio ilgį ant šlapios kelio dangos ir išorinio padangos riedėjimo triukšmo lygį.
Efektyvus pirkėjų informavimas
Šis teisės aktas apjungia daugelį vartotojų (87%), kurie, kaip rodo mūsų ir IPSOS atlikto tyrimo rezultatai, norėtų gauti daugiau informacijos perkant padangas. Europinis padangų ženklinimas turėtų paskatinti saugesnių, ekonomiškesnių degalų ir mažiau aplinką teršiančių padangų pirkimą.
Žymūs eksploatacinių savybių skirtumai
Kiekvienam kriterijui yra priskirta atstovaujamos klasės raidė ir spalva. Iš viso yra 6 energetinio efektyvumo, 5 stabdymo kelio ant šlapios kelio dangos ir 3 važiavimo triukšmo klasės.
Skirtumas tarp geriausiai ir blogiausiai įvertintų padangų yra reikšmingas. Degalų sunaudojimas lygus 0,5 l/100 km arba 80 litrų kuro per metus (nuvažiuojant 15 000 km per metus). Didžiausias stabdymo kelio ant šlapios dangos skirtumas yra 18 metrų, automobiliui važiuojant 80km/h, arba, kitaip sakant, 4 mašinų ilgis.
Norime pabrėžti, kad padangos, įvertintos „G” raide už energijos efektyvumą ir „F” raide už stabdymą ant šlapios dangos, pardavimas yra draudžiamas nuo 2014 metų Lapkričio 1 dienos. Padangos, pagamintos anksčiau, galės būti siūlomos dar 30 mėnesių, tai yra, iki 2017 Gegužės 1 dienos.
Europos teisės aktų leidėjams energetinis efektyvumas yra svarbiausias, o vairuotojams svarbiausia - saugumas, tačiau pastarieji teikia per mažai dėmesio riedėjimo garso lygiui. Jie norėtų daugiau žinoti apie padangų ridą. Krizės metu taip pat svarbus ir ekonominis kriterijus.
Daugiau kriterijų mūsų padangų aprašymuose
Žymėjimas padidina pirkėjo informavimą, bet nesuteikia visos informacijos. Kiti kriterijai taip pat turėtų būti apsvarstyti vertinant tikrąsias eksploatacines padangų savybes - ne tik kalbant apie ilgaamžiškumą, bet ir stabdymo kelio ilgio ant sausos dangos bei sukibimo posūkio metu atžvilgiu. Šias eksploatacines savybes galima rasti automobiliams skirtų žurnalų bandymų aprašymuose ir mūsų tinklapyje skelbiamuose padangų aprašymuose.

Tos pačios kategorijos straipsniai
- Vos 8 % automobilių vairuotojų žino tris ženklinimo kriterijus
- Padangų ženklinimas už Europos ribų
- Pradedamas naudoti padangų žymėjimas
- Padangų žymėjimas: kaip palyginti eksploatacines savybes?
- Pirmosios etiketės nuo 2012 metų birželio mėnesio
- Padangų eksploatacinių savybių ženklinimas
- „Bridgestone“ Paryžiaus automobilių parodoje pristatys AA klasės padangas
- 2 500 km su pilnu baku: rekordas, kurį pasiekė „Ford“ ir „Continental“
- „Goodyear“ pristato AA klasės padangas
- „Pirelli“ išleidžia į rinką pirmąsias AA kategorijos padangas „Cinturato P7 Blue“