Naujos padangos: gamintojų naujienos - „Michelin CrossClimate“ – padangos vasarai ir žiemai

„Michelin CrossClimate“ – padangos vasarai ir žiemai

Naujos padangos Paskelbta 2015-03-10 Julien

„Michelin“ pristato padangas „CrossClimate“ – įgyvendintą automobilių vairuotojų troškimą tomis pačiomis padangomis kokybiškai važinėti ir vasarą, ir žiemą. Išpildyta daugybė visasezonėms padangoms keliamų kriterijų? Ne visai. Dar geriau.

 „Michelin CrossClimate“ – Mėnulio paviršiaus imitacija „Michelin CrossClimate“ – aukso vidurys, besirenkantiems padangas vasarai ar žiemai.“ - Nuotraukos © : Michelin

Visasezonės padangos ? 

Padangų gamintojų pasaulyje vienas sunkiausių klausimų – kaip techniškai tokia padanga turėtų būti išpildyta. Juk žinia, kad vasarinės padangos negali būti efektyvios važinėti žiemą ir atvirkščiai.

Dažnai padangų gamintojai patys nesutaria, kurie kriterijai apsprendžia, kas yra gera visasezonė padanga, taigi visiems sezonams skirtos padangos ir yra ta trūkstama grandis jų siūlomų padangų asortimente. Teoriškai, tokia padanga turėtų būti tobulas gaminys, atliepiantis daugybės vairuotojų lūkesčius. O praktiškai yra taip, jog reikia pasistengti, kad jos rastų savo pirkėją: vyrauja nuomonė, kad kas tinka viskam, netinka niekam. Mes pasiruošę įrodyti, kad padangos „CrossClimate“ tinka ne viskam – o vasarai ir žiemai.

Prieš imdama kurti „CrossClimate“ padangas,Michelin“ ilgai studijavo automobilių vairuotojų elgesį renkantis padangas, vykdė apklausas, kokie yra jų tikrieji poreikiai. Jei kalbėtume apie įprastų klasikinių visasezonių padangų gamybos koncepsiją, „Michelin“ laužo standartus dėl vienos labai paprastos ir tuo pačiu rimtos priežasties: iš esmės visasezonės padangos yra gaminamos kaip ir žieminės padangos, tik pritaikomos važiuoti vasarą. „Michelin“ žengia kitu keliu: pradėjęs vasarine, sukūrė padangą, pritaikytą važinėti ir žiemą. Niuansas, keičiantis viską.

Pirmas netikėtas dalykas, kalbant apie šias padangas – tai šoninis ženklinimas "3PMSF". šis užrašas liudija, kad padangos atitinka kriterijus važinėti žiemą. Čia pridursime, kad „Michelin“ užtikrina, jog padangos „CrossClimate“ tikrai neskirtos varžytis su puikiomis žieminėmis padangomis ir nesitaikoma į būtent šios kategorijos gaminius vertinančius vairuotojus.

Šios padangos sukurtos kaip atsakas į realų poreikį, išsakytą šiuolaikinio vairuotojo, kuris beveik visus metus pravažinėja „nesusitepęs batų“,  bet kurį bet kada gali užklupti netikėtos, besikeičiančios meteorologinės sąlygos ar iškristi atsitiktinis sniegas.

 

Techninio tobulumo link?

Iš techninės pusės, vasaros ir žiemos padangų parametrai, rodosi, yra nesuderinami. „Michelin“ skelbia įvykdęs istorinį perversmą – vienoje padangoje suderintos savybės, tinkančios abejiems metų laikams, o techninės išgalės išpildytos maksimaliai. Vienas svarbiausių kriterijų kuriant šias padangas yra užtikrintas saugumas bet kokiomis oro sąlygomis, kurios tik gali užklupti vairuotojus. Apibendrinus – tai kokybiškos, efektyvios padangos vasarai ir žiemai.

„Michelin“ viešai praneša, kad jam pavyko pašalinti visus būdingiausius žieminių ir visasezonių padangų trūkumus: neekonomiškumą degalų suvartojimo atžvilgiu, pernelyg ilgą stabdymo kelią važiuojant sausa kelio danga, lyginant su vasarinėmis padangomis ir pan.

 

Dėl šių priežasčių, mes pristatome padangas su kryptiniu sukimosi protektoriumi. Toks sprendimas įprastai taikomas žieminių padangų gamyboje ir yra visiškai neįprastas kalbant apie vasarines padangas, kurios dažniausiai gaminamoms su asimetriniu protektoriaus raštu.

Michelin CrossClimate sukimosi kryptisNuotraukos © : rezulteo

Padangų guma gaminama naudojant specialias medžiagas, neleidžiančias jai sukietėti temperatūrai nukritus žemiau 7°C ir kartu išlaikančias visas atsparumo savybes, reikalingas vasaros sezonui. Iššūkis, iki dabar laikytas neįmanomu, įveiktas. 

Sukimosi kryptis, matyt, ir yra esminis „CrossClimate“ padangų bruožas. Jose iš apačios naudojama nauja medžiaga, gerinanti padangų energinį efektyvumą, o nejudančios 3D padangų lamelės užtikrina puikų sukibimą sausame kelyje (taigi, kartu ir vairavimo tikslumą), o važiuojant sniegu suteikia „kabinimosi nagais“ efektą (taip užtikrindamos staigų kabinimą, manevringumą).

 

 

Išbandymų metas

Po tokios teorinės įžangos mes nekantraujame išbandyti „CrossClimate“ padangas ir palyginti, kuriomis savybėmis jos yra panašios į vasarines padangas, taip pat nekantraujame jas išbandyti ir snieguotame kelyje. 

Nuvažiavus pirmuosius kilometrus ant sauso esvalto su mūsų bandymų automobiliu Peugeot 308, galėjome įsitikinti Klermono-Ferano (vert.past. – Prancūzijos miestas, kur įsikūrusi „Michelin“ būstinė) padangų gamintojo žodžiais: šių padangų savybės yra beveik tokios pačios kaip įprastų vasarinių padangų. „CrossClimate“ neturi ir žieminėms padangoms būdingo lengvo minkštumo, nestabilumo, taip pat nekelia joms būdingo triukšmo. Šiomis padangomis važiuojant vairavimas atrodo idealiai tikslus ir negirdėti jokio garselio – net kylant vingiuota ir nepastovios kelio dangos Col de la Faucille kalnų perėja, kur ir temperatūra krenta sulig kiekvienu metru aukštyn.

Po tokių palyginti įprastinių vairavimo sąlygų privažiavome ir snieguotų kelio atkarpų, kurias dengė minkštas, purus sniegelis (10-15 cm storio sluoksnis) ir tokių, kur sniegas suspaustas ir padengtas ledu. Šiomis kelio sąlygomis „CrossClimate“ nustebino savo manevringumu, stabilumu ir efektyviu stabdymu. Padangos užtikrina visapusišką saugumą ir leidžia ramiai jaustis važiuojant tokio tipo kelio danga. Vis dėlto, nereikia pamiršti, kad šios padangos važiuojant tokiu keliu negalėtų varžytis su įprastinėmis žieminėmis padangomis ir savo savybėmis pastarosioms kiek nusileistų šoninio sukibimo charakteristikomis. Bet tai visiškai suprantama.

„Michelin CrossClimate“ sniegui Nuotraukos © : rezulteo

Išbandant „Michelin“ padangas kelyje atliekame ir lyginamuosius bandymus. Stabdymo sausame kelyje ir sukibimo su šlapia kelio danga užduotyse gavome tokius rezultatus, kad galime šias padangas prilyginti energiją taupančioms  „Energy Saver +padangoms, kurios, priminsime, yra vasarinės padangos, skirtos miesto ir kompaktiškiems automobiliams.

 

Išvados

„Michelin“ pristatydamas „CrossClimate“ padangas nenuginčijamai visiems smogė į paširdžius. Šiomis padangomis nuvažiuoti kilometrai mums paliko labai gerą įspūdį. Šių padangų techninius parametrus vertino ir patvirtino specialios Vokietijos tarnybos (Tüv Süd, Dekra, Utac), kurios atlikus visus reikiamus „Michelin“ bandymus pateikė rezultatus, įrodančius, kad visa, ko mes labiausiai tikėjomės, buvo pasiekta.

 

„CrossClimate“ padangos į rinką bus paleistos jau 2015 m. pavasarį. Jų bus galima įsigyti 23 skirtingų matmenų, nuo 15 iki 17 colių, tinkančių daugumai automobilių, ypatingai kompaktinio tipo ir keturduriams automobiliams. Didesnį pasirinkimą pasiūlysime artimiausiais mėnesiais.