Naujos padangos: gamintojų naujienos - „Goodyear“ netrukus pradės gaminti savaime prisipučiančias padangas

„Goodyear“ netrukus pradės gaminti savaime prisipučiančias padangas

Naujos padangos Paskelbta 2012-05-18

Gamintojas Ženevos automobilių parodoje sulaukė dėmesio dėl savaime prisipučiančių padangų projekto, kuris buvo pristatytas praėjusią vasarą. Šiuo metu dirbama ties savaiminio pripūtimo sistema (AMT) ir planuojama, kad automobilius šios padangos pasieks po trejų – penkerių metų.

Savaime prisipučiančios Goodyear padangos Nuotraukos © : Goodyear

Keletas tyrimų parodė, kad didžioji Europos vairuotojų dalis važiuoja netinkamai pripūstomis padangomis. Tai kelia pavojų ir saugumui, ir aplinkai. Iš tiesų, blogas padangų pripūtimas ne tik mažina jų efektyvumą (stabilumą, sukibimą, stabdymo kelią ir pan.), bet ir padidina pasipriešinimą riedėjimui, vadinasi, ir degalų suvartojimą.

Atsižvelgiant į šią situaciją, valdžios institucijos, automobilių gamintojai pabandė surasti išeitį. Europos komisija nuo 2012 metų pabaigos numato privalomą padangų slėgio tikrinimo sistemą (TPMS) naujiems automobilių modeliams ir naujiems transporto priemonių modeliams iki 2014 metų.

Savo ruožtu, Goodyear sukūrė technologiją, kuri leidžia ne tik patikrinti slėgį, bet ir automatiškai nuolat pripūsti oro. Technologijos pavadinimas: AMT, t. y. „Air Maintenance Techonology“ („Oro palaikymo technologija“). Ją sudaro elektroninis modulis, integruotas į padangą, ir vamzdelis, skirtas sujungti padangos vidinę ir išorinę dalis.

Prietaisas veikia susisiekiančių vamzdelių principu. Kai tik slėgis tampa per mažas, AMT įtraukia oro į padangą. Ir atvirkščiai, jei slėgis per didelis, oras išpučiamas į išorę. Sistema sujungta su ilgo veikimo baterija.

Žinoma, įsiurbiamas oras neviršija kelių šimtų gramų. Būtų neįmanoma pilnai pripūsti visiškai tuščią padangą.

Šiandien „Goodyear“ toliau vysto savo prototipą. Gamintojas ypač daug dėmesio skiria sistemos  autonomiškumui, atlikdamas ilgalaikius tyrimus. Gamintojas numato integruoti AMT į lengviesiems automobiliams skirtas padangas trejų – penkerių metų bėgyje.