Praktinis vadovas, padedantis įsigyti tinkamas padangas - Važiavimo komfortas, padangų pasirinkimo kriterijus

Važiavimo komfortas, padangų pasirinkimo kriterijus

Tinkamai nusipirkti padangas Edgaras

Be svarbiausių kriterijų, rodančių padangos kokybę ir padidinančių jų vertę, svarbus yra ir važiavimo komfortas. Šis padangos etiketėje nurodomas kriterijus turi didelę įtaką kasdieniam važiavimui.

Važiavimo automobiliu komfortas Važiuojant su aukštos kokybės padangomis, pasižyminčiomis mažu riedėjimo triukšmu, pagerinama važiavimo aplinka - Nuotraukos © : iStockphoto.com/rezulteo.com

Šalia saugumo nereikia pamiršti ir komforto

Žinoma, rinkdamiesi naujas padangas pirmenybę teikiate  šioms eksploatacinėms savybėms: stabdymas ant sausos kelio dangos, stabdymas ant šlapios kelio dangos, atsparumas akvaplaningui, stabilumas kelyje ir atsparumas dėvėjimuisi ir tai yra svarbiausi kriterijai įsigyjant padangas. Be svarbių saugumo kriterijų, yra ir daugybė kitų, į kuriuos atsižvelgiama, pvz., kaina ar gumos įtaka degalų sąnaudoms. Tačiau taip pat nepamirškite atsižvelgti ir į važiavimo komfortą!

 

Riedėjimo triukšmas

Lengviau pastebėsite riedėjimo triukšmą, jei važiuosite elektriniu automobiliu, kurio variklis dirba tyliai: tereikia važiuoti keliu jūsų automobiliu ir įvertinti padangų riedėjimo triukšmą. Kai padangos liečiasi su keliu, jos neišvengiamai kelia triukšmą ir  triukšmo lygis tiesiogiai priklauso nuo važiavimo greičio. Kuo greičiau važiuojate, tuo didesnį triukšmą girdite būdami automobilio viduje, tačiau triukšmo lygis gali būti didesnis, jei kuriant padangas nebuvo skirta dėmesio riedėjimo triukšmo mažinimui.

 

Padangų struktūros įtaka triukšmui

Teoriškai didžiausią padangų triukšmą kelia protektoriaus grioveliai. Idealiausiu atveju visi turėtume važinėti lygiomis padangomis be griovelių, pagamintomis iš gumos, kuri pasižymi silpnu pasipriešinimu riedėjimui, o tai leistų sukurti geriausią galimą sukibimą su labai geros būklės asfaltu. Tačiau lygiomis padangomis važiuoti draudžiama dėl labai paprastos ir aiškios priežasties: neįmanoma saugiai važiuoti lygiomis padangomis per šlapią asfaltą. Padangos skirtos universaliam naudojimui, todėl privalo būti atidžiai apžiūrėtos, kad, nepaisant griovelių, riedėjimo triukšmo lygis būtų priimtinas - dėl automobilyje esančių keleivių komforto bei praeivių ar miesto gyventojų. Tai yra itin svarbus aspektas, nes matuojant padangų keliamą triukšmą pagal galiojančius standartus (80 km/val. su išjungtu varikliu ir su dviem mikrofonais, įrengtais 7,5 metro nuo automobilio), išmatuotas triukšmo lygis dažnai priskiriamas pravažiuojančio traukinio ar įjungto dulkių siurblio triukšmo lygio kategorijai. Todėl padangų gamintojai privalo stengtis kaip galima labiau pagerinti šį aspektą neprarandant gumos efektyvumo.

 

Kelio nelygumų absorbcija

Be padangų keliamo triukšmo, važiavimo komfortui taip pat įtakos turi padangų gebėjimas sugerti kelio nelygumus. Ši savybė priklauso nuo daugybės faktorių: padangos išorės gebėjimo sugerti asfalto nelygumus ir sukeliamą vibraciją, paties kelio kokybės bei automobilio amortizacijos ir pakabos. Ne paslaptis, kad jausite gerokai didesnį komfortą važiuodami gerai izoliuotu dideliu sedanu nei nedideliu ekonomišku miesto automobiliu nelygiu keliu.

 

Dydžio indeksas etiketėje

Triukšmo žymėjimas etiketėjeNuotraukos © : rezulteo
Norint sužinoti, ar padanga pasižymi geru važiavimo komfortu, reikia patikrinti jos etiketę, nes riedėjimo keliamas triukšmas yra vienas iš trijų privalomų ženklinimo kriterijų. Piktograma nurodo tikslią riedėjimo triukšmo vertę decibelais, o lygis pažymimas nedidelėmis bangelėmis šalia skaičių: jei juoda bangelė viena, padanga bus gana tyli, o trys bangelės rodo, kad padanga kelia didelį riedėjimo triukšmą.