Praktinis vadovas, padedantis įsigyti tinkamas padangas - Įvairūs padangų tipai

Įvairūs padangų tipai

Tinkamai nusipirkti padangas Andrius

Lengviesiems automobiliams skirtos padangos skirstomos į kelias kategorijas. Pagrindinė kategorija susijusi su padangų prisitaikymu prie klimato – vasaros ar žiemos – sąlygų. Antrojoje kategorijoje atsižvelgiama į naudojimo sąlygas: kelias, lenktynės ar bekelė. Ir galiausiai padangos, pasižyminčios išskirtinėmis savybėmis: važiavimo su nuleista padanga funkcija, asimetriniu raštu ir kt.

Padangų tipai Padangos skirstomos į kelias kategorijas, todėl prieš renkantis reikėtų su visomis susipažinti - Nuotraukos © : iStockphoto.com/rezulteo.com

Pasirinkite jums tinkantį padangų tipą:

1- Padangų pasirinkimas atsižvelgiant į klimato sąlygas

Vasarinės padangos

Žieminės padangos

Šiaurės šalių padangos

  >> Dygliuotos padangos

Padangos visiems sezonams

2- Padangų pasirinkimas atsižvelgiant į naudojimo sąlygas

Turistinės padangos ir važiavimo  sąlygos

   >> Simetriškos, asimetriškos ir kryptinės padangos

   >> Ekologiškos padangos

Aukštos kokybės padangos ir važiavimo sąlygos

Padangos visureigiams ir važiavimo sąlygos

Padangos transportiniams automobiliams/furgonams/priekabiniams nameliams ir važiavimo sąlygos 


3- Papildomos padangų funkcijos

Sustiprintos padangos

Padangos su „runflat“ sistema

 

1- Padangų pasirinkimas atsižvelgiant į klimato sąlygas


> Vasarinės padangos


Tai – referencinės padangos. Geriausios jų eksploatacinės savybės pasireiškia esant aukštesnei nei 7 °C temperatūrai. Žemesnėje temperatūroje jų guma kietėja ir praranda lankstumą bei sukibimą.

Vasarinės padangos pasižymi puikiomis eksploatacinėmis savybėmis tiek ant sausos, tiek ant šlapios kelio dangos.

Sausai kelio dangai

Ant sausos kelio dangos važiavimas bus tuo tikslesnis, kuo tvirtesnis profilio raštas. Štai dėl ko lenktyninės padangos yra lygios („slicks“ padangos). Tokį tvirtumą lemia keletas faktorių:

  • Padangos profilis. Plokščias profilis ir kvadratiniai pečiai užtikrina ypač gerą padangos pagrindą ir puikią atramą posūkiuose.
  • Griovelių dydis. Kuo paviršiuje daugiau griovelių, tuo didesnis gumos sąlytis su keliu ir geresnis sukibimas.
  • Dideli gumos blokeliai. Kuo platesni gumos blokeliai, tuo mažiau protektorius deformuojasi į šonus.
  • Savaime užsiblokuojančios lamelės. Vandenį šalinti padedančios lamelės sumažina protektoriaus standumą (veikia plaukų šepečio principu). Norėdami išvengti šios problemos, kai kurie gamintojai siūlo kompleksinę lamelių sistemą.

Šlapiai kelio dangai

Padangos su gilesniu raštu yra efektyvesnės važiuojant šlapiu keliu. Raštas nusausina kelio dangą ir leidžia protektoriui išlaikyti gerą sukibimą su keliu. Padangų savybės ant šlapios kelio dangos priklauso nuo rašto ypatumų:

  • Rašto gylis. Kuo jis didesnis, tuo geriau padangos absorbuoja vandenį (vidutinių matmenų padanga pašalina maždaug 15 litrų per sekundę).
  • Rašto forma ir kryptis. Simetriškos, kryptinės ar asimetriškos padangos turi kuo greičiau pašalinti vandenį.
  • Lamelės. Protektoriaus briaunos ir lamelės padeda sausinti kelią, atlikdamos tarsi valytuvo vaidmenį.

 

Žieminės padangos

 

Tarp automobilių vairuotojų vis dar plačiai paplitęs mitas, kad žieminės padangos reikalingos tik tada, kai pasninga. Iš tiesų, geriausios eksploatacinės žieminių padangų savybės pasireiškia esant žemesnei nei 7 °C temperatūrai.

Priešingai nei vasarinių, žieminių padangų guma žemoje temperatūroje išlieka lanksti, o protektorius su didesniu kanalų skaičiumi pagerina sukibimą ir stabdymą nukritus temperatūrai. 

  • Sudėtis. Žieminių padangų sudėtyje yra silicio ir gumos, kuri nepraranda savo elastingumo žemoje temperatūroje ir užtikrina gerą sukibimą.
  • Grioveliai. Žieminės padangos turi gilius griovelius, kuriais greitai pašalinamas vanduo ar sniegas.
  • Lamelės. Žieminės padangos turi penkis kartus daugiau lamelių nei vasarinės. Lamelės atlieka kibtukų vaidmenį ir pagerina sukibimo stiprumą. Sumažėja stabdymo kelias, taip pat slydimo ir akvaplaningo pavojus.

     
         
> Šiaurės šalių padangos
 

Šiaurės šalių padangos skirtos važiuoti žemesnėje nei –10 °C temperatūroje ir apsnigtais bei apledėjusiais keliais keletą mėnesių per metus.

 

           >> Dygliuotos padangos 

 Dygliuotos padangos yra žieminės arba šiaurės šalių padangos su metaliniais dygliais, kurie užtikrina gerą sukibimą su apsnigtais ir apledėjusiais paviršiais. Jomis leidžiama važiuoti ne visuose Europos regionuose. Taip pat skiriama dygliuotų padangų rūšis, kai dyglius galima įdėti arba išimti atsižvelgiant į važiavimo sąlygas.

 >> Jūsų žieminių padangų gidas

 

Padangos visiems sezonams

 

Padangos visiems sezonams, dar vadinamos mišriomis padangomis arba padangomis visiems sezonams, pristatomos kaip žieminių ir vasarinių padangų kompromisas. Jų eksploatacinių savybių lygis nesiekia specializuotų padangų lygio, jos skirtos važiuoti vidutiniu lygiu bet kokiomis klimato sąlygomis, geriausia regionuose, kur žiemos būna švelnios.

Yra vasarinės padangos, žieminės padangos ir padangos visiems sezonams, skirtos visiems automobilių segmentams (lengviesiems automobiliams, visureigiams, sportiniams ir transportiniams automobiliams) bei skirtingam naudojimui (mieste, kelyje, bekelėje ir kt.).

Padangų pasirinkimas neapsiriboja vien sezonais, jis priklauso ir nuo jūsų automobilio, padangų naudojimo bei jų specifiškumo, pagerinančio jų eksploatacines arba važiavimo sąlygas.

Grįžti į apžvalgą

 

2- Padangų pasirinkimas pagal naudojimo sąlygas


> Padangos lengviesiems automobiliams
 

Kas yra asmietriškos padangos?

1960 metais „Michelin“ su XAS sukūrė padangas su asimetrišku raštu, padarytas taip, kad vidinė ir išorinė padangos dalis pasižymi skirtingomis savybėmis. Atskyrus padangos zonas, gaunamas žymiai efektyvesnis stabilumas ir sukibimas. Šias padangas į savo asortimentą įtraukė dauguma didžiųjų gamintojų.

 

  • Ekologiškomis padangomis vadinamos padangos, pasižyminčios silpnu pasipriešinimu riedėjimui ir sunaudojančios mažiau energijos, t. y. mažiau degalų

 

Padangų lengviesiems automobiliams važiavimo sąlygos:
  

=> Automobilių sportas: šiai kategorijai priklauso sportiniai automobiliai, nuo kompaktiškų GTI iki prabangių superautomobilių.

Padangos sportiniams automobiliams turi būti pritaikytos prie galingų variklių ir sportiško važiavimo, t. y. turi pasižymėti šiomis savybėmis:

  • išskirtiniu sukibimu važiuojant dideliu greičiu teisiai ir posūkiuose;
  • nepriekaištingu važiavimu ir, svarbiausia, stabdymu ant šlapios kelio dangos;
  • tiksliu važiavimu, kurį užtikrina protektoriaus standumas važiuojant dideliu greičiu.

=> Greitkeliais važiuoti skirtos padangos: šiai kategorijai priskiriami greitkeliais važiuoti skirti automobiliai: nuo  kompaktiškų sedanų iki vienatūrių, autostradomis važiuoti skirtų ir šeimyninių automobilių.

Greitkeliais važiuoti skirtos padangos turi būti pritaikytos prie greitkelių ir autostradų eismo sąlygų, t. y., jos turi pasižymėti šiomis savybėmis:

  • stabilumu kelyje važiuojant dideliu greičiu tiesiai ir vingiuose;
  • nepriekaištingu važiavimu ir, svarbiausia, stabdymu ant šlapios kelio dangos;
  • komfortiškumu, sugerdamos vibraciją ir pasižymėdamos silpnu pasipriešinimu riedėjimui;
  • silpnu pasipriešinimu riedėjimui, tokiu būdu prisidėdamos prie mažesnių degalų sąnaudų ir mažesnio išmetamųjų dujų kiekio.

=> Miesto automobiliai: šiai kategorijai priskiriami miesto ir kompaktiški automobiliai.

Miesto automobiliams skirtos padangos turi būti pritaikytos prie važiavimo sąlygų mieste ir pasižymėti:

  • atsparumu dėvėjimuisi, kad neprarastų eksploatacinių savybių tūkstančius kartų stabdant ir įsibėgėjant, ir smūgiams į šaligatvių bortelius;
  • silpnu pasipriešinimu riedėjimui, tokiu būdu prisidėdamos prie mažesnių degalų sąnaudų ir mažesnio išmetamųjų dujų kiekio.

 

> Itin aukštos kokybės padangos
 

Itin aukštos kokybės padangos, skirtos galingiems automobiliams, aukštos klasės automobiliams ar sportiniams kupė. Kaip rodo pavadinimas, jos pasižymi išskirtinėmis eksploatacinėmis savybėmis - stabilumo kelyje ir sukibimo bei stabilumo posūkiuose važiuojant sausa ar šlapia kelio danga.

Itin aukštos kokybės padangos pažymėtos greičio indeksais V, W, Y ar Z, atitinkančiais maksimalius greičius nuo 240 iki daugiau nei 300 km/val.

Kai kurie gamintojai gerina savo padangas atsižvelgdami į tobulėjančius aukštos kokybės automobilių gamintojų modelius. Pvz., „Michelin“, su kurios padangomis važiuoja „Porsche Carrera GT“ ir Mercedes-Benz SLR McLaren.

 

> Padangos visureigiams
 

Šioje kategorijoje skiriami trys padangų tipai. Universalios padangos, tinkamos važiuoti tiek miesto, tiek užmiesčio keliais, tikros bekelės padangos, kurios leidžia važiuoti nelygiu reljefu ir įveikti kliūtis, bei padangos SUV automobiliams, pirmiausia skirtos važiuoti mieste.

=> Mišrūs automobiliai: šiai kategorijai priskiriami visureigiai, važiuojantys tiek greitkeliais, tiek užmiesčio keliais.

Padangos mišriems automobiliams turi būti universalios ir pasižymėti šiomis savybėmis:

  • tinkamu važiavimu kelyje, ypač geromis eksploatacinėmis savybėmis ant šlapios kelio dangos;
  • pakankamu sukibimu su minkštu gruntu ar žvyru;
  • sustiprinta struktūra, kad atlaikytų didelį tokio tipo automobilių svorį;

 

=> Bekelės automobiliai: šiai kategorijai priskiriami visureigiai, gebantys įveikti sunkiausias kliūtis.

Padangos visureigiams turi perduoti variklio trauką, kad ir koks būtų kelio paviršius, bei įveikti didžiausius nelygumus, t. y., jos turi pasižymėti šiomis savybėmis:

  • geru sukibimu patiriant bet kokius išbandymus, įskaitant purvą, akmenis ar stačius šlaitus;
  • sustiprinta struktūra, kad padangos pakeltų didesnį tokio tipo automobilių svorį ir atlaikytų daugybę pradūrimo pavojų;

=> SUV automobiliai: šiai kategorijai priklauso SUV ir kiti visais ratais varomi automobiliai, pirmiausia skirti važiuoti greitkeliu.

Padangos SUV automobiliams turi būti pritaikytos galingiems varikliams ir didesniam tokio tipo automobilių svoriui, todėl jos turi pasižymėti šiomis savybėmis:

  • stabilumu kelyje važiuojant dideliu greičiu tiek tiesiai, tiek posūkiuose;
  • nepriekaištingu važiavimu ir, svarbiausia, stabdymu ant šlapios kelio dangos;
  • sustiprinta struktūra, kad padangos pakeltų didesnį tokio tipo automobilių svorį.

 

Kai kurios visureigiams skirtos padangos turi specialią žymę M+S (Mud and Snow), reiškiančią, kad padangas galima naudoti važiuojant per sniegą ir purvą.

>> Kaip skaityti padangų ženklinimą?

 

 

> Padangos transportiniams automobiliams/furgonams/karavanams
 

Šiai kategorijai priskiriami transportiniai automobiliai, taip pat nedideli furgonai ir priekabiniai nameliai.

Padangos transportiniams automobiliams/furgonams turi atitikti saugumo ir patvarumo kriterijus bei pasižymėti  šiomis savybėmis:

  • geromis eksploatacinėmis savybėmis kelyje, ypač važiuojant per lietų;
  • tvirtumu, kad atlaikytų smūgius ir didelį svorį;
  • važiavimo komfortu tiek triukšmo, tiek vibracijos srityse;

Kai kurias padangas transportiniams automobiliams/furgonams galima pažinti iš raidės C, nurodytos ant padangos šono.

>> Norėdami rasti jūsų automobiliui tinkančias padangasžr. mūsų katalogą internete

 

Gamintojų siūlomas padangų žymes arba galimybes galima rasti pagal sezoninių padangų tipus arba pagal padangų tipus, atsižvelgiant į jūsų automobilį ir naudojimą.

Grįžti į apžvalgą



3- Papildomos padangų savybės

 

> Sustiprintos padangos
 

Padangos yra stipresnės ir turi didesnį apkrovos indeksą, kad išlaikytų didesnį svorį ir prisitaikytų prie šeimos automobilių, didelių sedanų, SUV automobilių ar nedidelių transportinių automobilių. Šio tipo padangos identifikuojamos pagal ženklus ant šono, kurie skiriasi priklausomai nuo gamintojo: XL, „Renforcé“, RF, „Extra Load“ ar „Reinforced“.

 

Padangos su „Runflat“ sistema 
 

 „Runflat“ sistema leidžia važiuoti su prakiurusia padanga. Jos šonai buvo sustiprinti, kad išlaikytų padangą be slėgio. Šias padangas siūlo dauguma pagrindinių gamintojų: jas atskirti galima pagal ant padangų šono esančią  žymę, kuri skiriasi priklausomai nuo gamintojo: EMT („Dunlop“ / „Goodyear“), SSR („Continental“), Run on Flat („Pirelli“), RFT („Bridgestone“), ZP („Zero Pressure“ siūlo „Michelin“) ir kt.

Prakiurusi padanga sumažina pavojų prarasti automobilio kontrolę, ypač padangai nukritus nuo ratlankio. Ši sistema leidžia važiuoti iki 80 km ne didesniu nei 80 km/val. greičiu.

Grįžti į apžvalgą

„Rezulteo“ patarimas

Rekomenduojame ant automobilio visada montuoti to paties tipo padangas.


Taip pat skaitykite

>> Kokios padangos tinka aplinkoje, kurioje važiuoju?
>> Kokios padangos tinka mano automobiliui?