Padangų ženklinimo praktinis vadovas - Žymėjimas: kas vertina padangas? Kaip atliekami bandymai?

Žymėjimas: kas vertina padangas? Kaip atliekami bandymai?

Padangų ženklinimas: instrukcija

Nuo 2012 metų lapkričio 1 dienos padangas galima palyginti remiantis eksploatacinių savybių žymėjimu. Jos klasifikuojamos pagal tris kriterijus: energetinis produktyvumas, stabdymo kelio ilgis ant šlapios kelio dangos ir išorinio triukšmo lygis. Tačiau kas turės įvertinti padangų eksploatacines savybes ir kaip bus atliekami vertinimai?

Riedėjimo triukšmo matavimas Padangų riedėjimo triukšmo matavimas - Nuotraukos © : Rezulteo

Už eksploatacinių padangų savybių vertinimą remiantis europiniu žymėjimu atsakingi gamintojai arba importuotojai. Taigi kalbama apie įsivertinimą.

Kiekvienas gamintojas pateikia savo produkciją bandymams, parengtiems pagal Europos institucijų tiksliai apibrėžtą protokolą. Jie įsipareigoja pateikti patikimą ir objektyvų įvertinimą, kuris leistų vartotojui palyginti padangas tarpusavyje. Kiekviena šalis, Europos Sąjungos narė, garantuoja, kad bandymai bus atliekami pagal numatytą procedūrą.

Bandymai energetiniam padangų produktyvumui vertinti

Kuro sąnaudos yra vertinamos remiantis pasipriešinimo riedėjimui dydžiu, kitaip tariant, padangos išeikvotu energijos kiekiu sąlyčio su danga metu. Kuo mažesnis riedėjimo pasipriešinimas, tuo mažiau sunaudojama kuro. 

Padangos bandomos staklėse, kurios remiantis standartais yra pagamintos iš 2 m diametro tambūro. Bandymas imituoja važiavimą 80km/h greičiu ir apkrovą lygią 80% padangos apkrovos indekso.

Pasipriešinimo riedėjimui bandymasNuotraukos © : All Rights Reserved

Bandymas stabdymui ant šlapios kelio dangos vertinti

Stabdymo kokybė ant šlapios kelio dangos yra labai svarbus saugumo elementas. Tai antrasis klasifikacijos kriterijus naudojamas europiniame padangų žymėjime.

Michelin „Pilot Sport 3“ bandymas ant šlapios kelio dangosNuotraukos © : rezulteo

Šis bandymas atliekamas naudojant standartinį automobilį su ABS sistema. Stabdymas įvertinamas stabdant nuo 80km/h iki 20km/h. Reglamentas apibrėžia visas bandymo atlikimo sąlygas. Štai kelios jų:

Temperatūra: nuo 2° iki 20°C laipsnių žieminėms padangoms ir nuo 5° iki 35°C laipsnių vasarinėms padangoms.
Kelio drėkinimas: vandens lygis tarp 0,5 ir 1,5 mm.

Kelio apibūdinimas: nuožulnumas, tolygumas, dangos kokybė, struktūra, trinties savybės….

Bandymas skleidžiamam išoriniam triukšmui išmatuoti

Važiavimo triukšmo lygio sumažinimas prisideda prie gyvenimo kokybės ir ypač mieste. Tai trečiasis kriterijus, kurį padangų klasifikavimui ir palyginimui pasirinko Europos įstatymų leidžiamasis organas.

Daugiau informacijos:

> Reglamentas 228/2011 nustato sukibimą su šlapia danga automobilių bandymų metodą;

> Reglamentas 1235/2011 nuostatas, būtinas:

    - sukibimo važiuojant šlapia danga padangas lengviesiems ir sunkiasvoriams automobiliams;
    - pasipriešinimo riedėjimui matavimo, įskaitant organizacijų priėmimo patvirtino tą patį bandymą, matavimo ir tikrinimo procedūras.