Padangų ženklinimo praktinis vadovas - Palyginkite etiketėje nurodytas padangų eksploatacines savybes

Palyginkite etiketėje nurodytas padangų eksploatacines savybes

Padangų ženklinimas: instrukcija

Ženklinimas padės pirkėjui palyginti padangas remiantis kitais kriterijais nei tik padangos prekės ženklas ar kaina. Vis tik reiktų žinoti, koks yra skirtumas tarp dviejų klasių kalbant apie stabdymo kelią ar suvartojamų degalų kiekį.

Eksploatacinių savybių palyginimas etiketės dėka Padangų eksploatacinių savybių palyginimas etiketės dėka - Nuotraukos © : Rezulteo

Vienas iš padangų ženklinimo tikslų yra pagerinti pirkėjų informavimą, kad jie patys galėtų palyginti padangas remiantis kitais kriterijais nei vien tik kaina. Šis visoje Europos Sąjungoje priimtas įstatymas turėtų  padėti vairuotojams įsigyti saugesnes ir aplinkai nekenksmingas padangas.

Etiketė nurodo eksploatacinių savybių klasę, kuriai priklauso padanga, remiantis trimis kriterijais: energetiniu efektyvumu, stabdymo keliu ant šlapios kelio dangos ir skleidžiamu išoriniu triukšmu. Toliau pateiksime keletą gairių, padėsiančių suprasti kiekvienos klasės nustatytų eksploatacinių savybių skirtumą.

Energetinis efektyvumas

Padangos indėlis į degalų suvartojimą yra apskaičiuojamas remiantis pasipriešinimu riedėjimui. Etiketėje spalva ir raide nurodoma klasė, kuriai priskirta padanga remiantis jos pasipriešinimo riedėjimui duomenimis. Tarp A ir G raidėmis pažymėtų padangų yra didžiulis skirtumas.

Degalų suvartojimo skirtumas vidutiniškai lygus 0,5l/100km arba 80l degalų per metus (nuvažiuojant 15 000 km per metus).

CO2 išskyrimo skirtumas tarp A ir G klasių lygus 12g/km arba 0,18 tonos per metus (kilometražas tas pats). Palyginimui, 2013 m. Aplinkos apsaugos įstatymo projekte dėl CO2 išskyrimo nustatyta 135g/km riba.

Stabdymas šlapiame kelyje

Klasė už stabdymą šlapiame kelyje priskiriama lyginant bandomų ir etaloninių padangų bandymų rezultatus.

Skirtumas tarp A ir F klasės (G klasė nėra naudojama) lygus 18 metrų automobiliui važiuojant 80km/val. arba 4 automobilių ilgiui.

Išorinis važiavimo triukšmas

Klasės yra nustatomos lyginant bandymų rezultatus su ribine verte, kuri kinta priklausomai nuo padangos tipo ir jos matmenų. Iki 2016 metų ši ribinė vertė bus sumažinta.

Skirtumas tarp dviejų klasių lygus 3dB padidėjimui ar sumažėjimui nuo vidutinio triukšmo lygio.

1 banga: geras rezultatas. Riedėjimo triukšmo lygis yra bent 3dB mažesnis nei būsimas standartas.

2 bangos: vidutinis rezultatas. Riedėjimo triukšmo lygis atitinka būsimą standartą.

3 bangos: vidutiniškas rezultatas. Riedėjimo triukšmo lygis yra priimtinas pagal dabartinį standartą, bet viršija 2016 metų būsimą ribinę vertę.

Nuo 2014 metų Lapkričio 1 dienos, padangų, įvertintų „G” raide už energijos efektyvumą ir „F” raide už stabdymą ant šlapios dangos, pardavimas yra draudžiamas. Tačiau padangų pagamintų iki 2014 metų Lapkričio 1 dienos, prekyba bus leistina 30 mėnesių po įstatymo įsigaliojimo, tai yra, iki 2017 Gegužės 1 dienos. Daugiau informacijos reglamente (EB) Nr 661/2009 dėl Europos Parlamento ir Tarybos 2009 m Liepos 13 d., III skyrius, 13 straipsnis, 5 dalis.

Taip pat skaitykite :

>> Etiketėje nepateikiama visa informacija