Padangų ženklinimo praktinis vadovas - Padangų žymėjimas - ką slepia etiketė?

Padangų žymėjimas - ką slepia etiketė?

Padangų ženklinimas: instrukcija

Europinis padangų žymėjimas remiasi trimis kriterijais: pasipriešinimu riedėjimui, stabdymo kelio ilgiu ant šlapios kelio dangos ir skleidžiamu išorinio triukšmo kiekiu. Tai akivaizdi pažanga, tačiau norint atskleisti visas eksploatacines padangų savybes, reikia atsižvelgti ir į kitus veiksnius, tokius kaip ilgaamžiškumas ir stabdymo kelias ant sausos kelio dangos.

Europos padangų ženklinimas Ar Europos padangų ženklinimas yra visapusiškas? - Nuotraukos © : Rezulteo

Nepaisant esminių saugumo ir kuro suvartojimo klausimų, eilinio vairuotojo nelabai domina automobilio padangos.. Prireikus pakeisti padangas, jis dažniausiai vyksta į automobilių aptarnavimo centrą ar pasinaudoja savaitės pasiūlymu, o ne ramiai lygina eksploatacines padangų savybes.

Europinio padangų žymėjimo įvedimas pardavimo vietose turėtų pakeisti tokią situaciją. Iš tiesų, atsižvelgdamas į sutartinius padangų savybių žymėjimus pagal tris kriterijus: pasipriešinimu riedėjimui, stabdymo kelio ilgiu ant šlapios kelio dangos ir skleidžiamo išorinio triukšmo, pirkėjas galės pats palyginti padangų skirtumus ir atrasti labiausiai jo poreikius ir biudžetą atitinkančias padangas.

 

15 kriterijų, kuriais remiasi automobiliams skirtoje spaudoje publikuojami testai

Šios priemonės yra skirtos informuoti pirkėjus apie pažangą padangų srityje. Kiekvienas kriterijus turi būti apsvarstytas, kad būtų galima įvertinti tikrąsias padangų eksploatacines savybes. Automobiliams skirti žurnalai ir  padangų gamintojai tai primena nuolat.

Pirmieji pabrėžia, kad žurnaluosi publikuojami padangų testai remiasi penkiolika kriterijų,o antrieji tvirtina nustatantys iki 50 skirtingų kriterijų, skirtų įvertinti eksploatacines prototipų savybes.

I kokius kitus, be jau pateiktų žymėjimo etiketėse, kriterijus reikėtų atkreipti dėmesį keičiant padangas? Žemiau pateikti dar trys, daugumos gamintojų laikomi svarbūs kriterijai:

  • Ilgaamžiškumas. Jei vertiname padangų ekonomiškumą ir ekologiškumą, šis kriterijus yra svarbus kaip ir pasipriešinimas riedėjimui. Padangas, kurios susidėvi lėtai ir taisyklingai, galima eksploatuoti metus ilgiau nei kitas.
  • Sukibimas posūkio metu. Saugumas yra labai svarbus veiksnys. Pasak Dresdeno universitetonelaimingų įvykių katedros, 25% avarijų įvyksta posūkiuose.
  • Stabdymo kelio ilgis ant sausos kelio dangos. Kitaip nei visuomenėje vyraujanti nuomonė, Dresdeno universiteto ekspertai teigia, kad 70% nelaimingų eismo įvykių įvyksta ant sausos kelio dangos, todėl šis parametras turėtų būti įtrauktas į europinį žymėjimą.

Žinoma, prie visų šių kriterijų būtų galima priskirti ir kitus, pvz.,  pasipriešinimą akvaplaningui, stabilumą važiuojant dideliu greičiu, aktyvumą ant sausos kelio dangos, kelio nelygumų įveikimą...

 

13 „Rezulteo“ kriterijų

Kaip gaunama informacija apie parametrus, kurie nenurodyti naujosiose žymėjimo etiketėse?

Galima remtis nepriklausomų organizacijų atliktais bandymais (TÜV SÜD, Adac…), spaudos ataskaitomis apie automobilius arba automobilininkų klubais.

Taip pat galima pasinaudoti mūsų internetiniame tinklapyje pateiktomis padangų duomenų lentelėmis (skiltis „Testai ir bandymai“). Kad galėtume pasiūlyti išsamią informaciją, mes parengėme padangų charakteristikų vertinimo metodiką, remdamiesi europietiškuose automobiliams skirtuose žurnaluose paskelbtais testų rezultatais. Mūsų algoritmas apjungia ir subalansuoja šių testų rezultatus išskirdamas 9 parametrus vasarinėms ir 13 parametrų žieminėms padangoms. Tai puiki priežastis pirkti „Rezulteo“ rekomenduojamus produktus!