Padangų dizainas ir gamyba - Padangų gamyba

Padangų gamyba

Padangų technologija

Nors taip neatrodo, bet padangos yra aukštųjų technologijų produktas, o ne tiesiog nulietas daiktas.

Padangų gamybos procesas Padangos – tai itin techniškai pagamintas produktas! - Nuotraukos © : iStockphoto.com/rezulteo.com

Padangą sudaro sudėtingas – net 200 sudedamųjų dalių – derinys! Ją pagaminti reikia įvairių žaliavų: natūralios ir sintetinės gumos, metalinių kabelių, tekstilės pluoštų ir įvairių priedų.

 

Gumos mišinys

Padangų gamyboje naudojama daugiau nei 30 rūšių natūralaus ir sintetinio kaučiuko, kurių kiekvienas pasižymi skirtingomis savybėmis. Jie maišomi didžiuliuose maišytuvuose, kol gaunama lygi ir vientisa masė. Nuo gumos mišinio priklausys padangos lankstumo, sukibimo ar pasipriešinimo kokybė.

 

Komponentų surinkimas

Surinkimo etapas vyksta ant besisukančio būgno, ant kurio dedami skirtingų medžiagų sluoksniai. Paminėsime kelis pagrindinius etapus.

Sandarinimo sluoksnio montavimas

Pirmasis ant būgno dedamas elementas yra orui nepralaidaus sintetinio kaučiuko sluoksnis. Šiuolaikinėse padangose jis pakeičia oro kamerą.

Karkaso montavimas

Dedamas kaučiuku padengtas tekstilinių ar metalinių kabelių rėmas. Šis rėmas sudarys apvalų karkasą aplink padangą. Tai – radialinis karkasas.

Lankų uždėjimas

 Iš abiejų padangos šonų dedami du metalinių kabelių žiedai. Tai yra lankai. Jie laiko padangą ant ratlankio ir užtikrina jos sandarumą. Vėliau karkaso sluoksnis perlenkiamas ant lankų, kad gerai prisitvirtintų.

Šoninių sienelių uždėjimas

Uždedamos kitos juostos. Įskaitant padangos šonus, pagamintos iš lanksčios ir atsparios gumos, kurie sugeria padangos deformacijas ir saugo nuo šoninių smūgių. Ant jų taip pat dedamos žymės.

Padangos formavimas

Paskui padangai suteikiama forma, pripučiant centrinę būgno dalį.

Viršutinės dalies sustiprinimas

Kitame etape ant padangos dedami du viršutiniai sluoksniai. Sustiprinti įstrižai išdėstytais metaliniais siūlais, kartu su karkasu jie formuoja stabilų trikampių tinklą.

Protektoriaus uždėjimas

Galiausiai uždedamas protektorius, su keliu besiliečianti padangos dalis.

 

Vulkanizavimas

Tuomet padanga dedama į lydymo formą, kurios sienelės išgraviruotos, kad susiformuotų padangos protektoriaus raštas ir žymės. Formos centre esanti membrana pripildoma karšto vandens ir ji stumia lengvai formuojamą medžiagą prie sienelių. Veikiant karščiui prasideda lydymas. Temperatūrai pakilus iki 150 °C prasideda kaučiuko vulkanizavimo procesas: gumos mišinyje esanti siera sujungia polimerų grandines. Tokiu būdu plastiška guma tampa elastinga.

 

Kontrolė

Ištraukta iš lydymo formos, padanga patikrinama. Defektų ieško arba specialūs tikrintojai, arba specializuotos mašinos. Iš gamybos linijos paimamos atsitiktinės padangos ir peršviečiamos rentgeno spinduliais. Jei padangoje aptinkamas bent menkiausias defektas, net nežymus, ji išmetama.

Šaltinis: „Michelin“ filmas „Padangų gamyba“

 

Padangų skaičiai

1,1 milijardas: tiek pasaulyje pagaminama „turistinių“ padangų (2008).

127 milijardai: pasaulinės padangų rinkos vertė doleriais (2007).

72 %: keičiamų padangų dalis rinkoje.

49 %: trijų lyderių – „Michelin“, „Bridgestone“ ir „Goodyear“  užimama rinkos dalis.

(Šaltinis: „Tire Business“, „Michelin Factbook“)