Žieminių padangų praktinis vadovas - ABS, ESP, ASR: ko vertos vairavimo pagalbos sistemos žiemą?

ABS, ESP, ASR: ko vertos vairavimo pagalbos sistemos žiemą?

Jūsų padangos žiemą Andrius

Elektroninės vairavimo kontrolės sistemos tarp gamintojų plačiai paplitusios. Jei jos gerokai pagerina automobilio saugumą įprastomis oro sąlygomis, tai ant sniego gali pateikti staigmenų. Štai keletas patarimų, kurie padės neprarasti jų efektyvumo žiemą.

Vairavimo kontrolės sistemos ant sniego Vairavimo kontrolės sistemos žiemos sąlygomis - Nuotraukos © : All Rights Reserved

Ta pačia tema

Anksčiau skirtos tik aukštos klasės automobiliams, dabar elektroninės vairavimo kontrolės sistemos naudojamos vis daugiau automobilių modelių. Vis populiaresnė tampa stabdžių antiblokavimo sistema (ABS),  staigaus stabdymo pagalbos sistema (AFU), apsaugos nuo slydimo sistema (ASR), važiavimo stabilumo kontrolės sistema (ESP). Šios sudėtingos sistemos, veikiančios variklį ir stabdžius, padeda vairuotojui neprarasti automobilio kontrolės pavojingoje situacijoje.

Jų naudos ant sauso ar šlapio kelio įrodinėti nebereikia, tačiau kartais sistemos gali netikėtai sureaguoti važiuojant per sniegą. Tačiau ar jas reikia išjungti, kai tai įmanoma? Tikrai ne, nes kartu su kokybiškomis žieminėmis padangomis jos žymiai pagerina ratų sukibimą ir trauką.

 

ABS apsaugo nuo slydimo, bet pailgina stabdymo kelią

 
Išskyrus senesnius nei 10 metų automobilius, stabdžių antiblokavimo sistema ant sniego veikia gerai. Tik dvigubai, o ant kai kurių paviršių net trigubai pailgėja stabdymo kelias. Todėl raginama važiuojant sumažinti greitį ir iš anksto numatyti sulėtėjimus.

Vis dėlto, ABS gali netinkamai sureaguoti, jei yra skirtingas sukibimas tarp ratų dešinėje ir kairėje pusėje. Pvz., tik dalis kelio padengta sniegu. Šalutinės reakcijos gali pasireikšti ir jei kelias yra labai nelygus.

 

ESP: išjungti, kai pradedant važiuoti jaučiamas prastas sukibimas

 
Važiavimo stabilumo kontrolės funkcija – kiek įmanoma išlaikyti automobilio stabilumą kelyje. Sistema sumažina nukrypimo pavojų ir priekyje (jei slysta priekinė ašis), ir gale (jei slysta galinė ašis). Kai tik sistema aptinka, kad ratai nereaguoja į vairo judesius, ji veikia atitinkamus ratus, kol vėl grįžta įprastas sukibimas.

ESP sistema gerai reaguoja ant sniego, kai automobilis juda. Priešingai, pradedant važiuoti tam tikroms sąlygoms sistema gali blokuoti automobilį. Pvz., ypatingai apledėjusiame kelyje ar jei pradedama važiuoti šlaitu. Naujausia ESP sistemos versija leidžia šiek tiek slysti sniegu. Senesnėse versijose pakaks paprasčiausiai trumpam išjungti sistemą ir vėl ją įjungti automobiliui pajudėjus.

 

Žieminės padangos padeda optimizuoti važiavimo kontrolės sistemų veikimą

 
Atkreipdami dėmesį į važiavimo kontrolės sistemų supaprastinimą, dabar gamintojai siūlo žiemines padangas, kurios pagerina sistemų veikimą.

Tuo ypač pasižymi Continental su gama ContiWinterContact. Modelis TS 830 P taip pat turi specialias sinusoidines lameles, kurios suvienodina išilgines ir šonines jėgas. Mes turėjome galimybę išbandyti jų veiksmingumą Trophée Andros lenktynių trasoje l’Alpe-d’Huez.

>> Padangų „ContiWinterContact TS 830 P“ bandymas Alpe d’Huez.