Padangų gamintojų organizuojami renginiai - Automobilių sportas – keliams skirtų padangų laboratorija

Automobilių sportas – keliams skirtų padangų laboratorija

Gamintojai Paskelbta 2014-04-11 Edgaras

Padangų gamintojui automobilių sportas yra puiki bendravimo priemonė. Tai taip pat puikus būdas atlikti kai kuriuos eksperimentus ir sukurti daugybę technologijų, kurios vėliau naudojamos gaminant padangas masinei rinkai.

„Porsche“ lenktynių trasoje Automobilių sportas yra padangų efektyvumo varžybų laboratorija - Nuotraukos © : Michelin

Geras vaizdas...

Kai esi padangų gamintojas ir nori išlaikyti savo įvaizdį visuomenėje bei tarp vartotojų, dalyvavimas automobilių sporte yra geriausias rinkodaros planas. Jei įdedama daug darbo ir lenktynėse pasiekiami geri rezultatai, tai – svarus argumentas įrodyti prekės ženklo padangų efektyvumą ir eksploatacinių savybių naudingumą. Tai taikoma aukštos klasės sportinių automobilių padangoms, tačiau nepamirštami ir labiau klasikinės paskirties gaminiai, kurie irgi naudosis sukurtu teigiamu įvaizdžiu. Kai pasaulyje parduodami milijonai padangų, geriau savo pranašumą įrodyti lenktynėse. Ar tai būtų Michelin, Pirelli, Dunlop, Goodyear, Continental ar Bridgestone, dauguma didžiųjų rinkos veikėjų vienaip ar kitaip dalyvauja automobilių sporte skirtinguose lygmenyse. Ir kiekvieną kartą padangų markių atstovai glaudžiai sieja lenktynines padangas ir keliams skirtas padangas, siekdami įrodyti savo vertę svarbiems klientams, kuriems markės lyginimas su jos sportiniu efektyvumu atliks svarbų vaidmenį įsigyjant naujas padangas automobiliui.

„Michelin“ padangų stendasNuotraukos © : rezulteo

... bet ne tik

Be gražių kalbų, kurias dažnai skelbia daugybė automobilių sporte dalyvaujančių gamintojų, lenktynės iš tiesų yra keliams skirtų padangų plėtros laboratorija. Ir tai vyksta įvairiais lygmenimis. Žinoma, padangų prototipai, naudojami 24 valandų Manso lenktynėse, „Formulės 1“ lenktynėse, ralio automobilių ar GT sprinto lenktynėse, eksploatacinėmis savybėmis, apribojimais ir sąnaudomis visiškai skiriasi nuo įprastų keliams skirtų padangų. Pastarosios turi nuriedėti kelias dešimtis tūkstančių kilometrų, gerai važiuoti tiek sausa kelio danga, tiek per lietų ir beveik visų rūšių kelio dangomis. Jos turi būti parduodamos už prieinamą kainą, net jei yra skirtos galingiems sportiniams automobiliams. Tačiau lenktynės tebelieka įdomia patirties vieta, padedanti išbandyti naujus parametrus, kurie vėliau pasiekia masinės gamybos pasaulį.



Tiesioginis technologijų perdavimas

Per kiekvienas automobilių lenktynes gamintojas ištiria ir išbando naujas pasirinktas medžiagas, įvairias gamybos technologijas, siekdamas sukurti geriausią įmanomą efektyvumo lygį trasoje. Ir kaip patvirtina didžiausių konkuruojančių gamintojų „Michelin“ ir „Pirelli“ specialistai, lenktyninių padangų gamybos technologijos tiesiogiai perduodamos keliams skirtų padangų gamybai. Šis perdavimas vyksta keturiuose svariuose lygmenyse: padangos profilis, jo struktūra, medžiagų pasirinkimas ir gumos raštas. Net jei pastarasis punktas nenaudojamas „slidžioms“ padangoms, kuriomis daugelyje lenktyninių automobilių kategorijų („Formulė 1“, GT, 24 valandų Manso lenktynių, vienviečių automobilių lenktynių ir t. t.) važiuojama tik esant sausai kelio dangai. Tyrimai, kuriuos gamintojai atliko siekdami pagerinti lenktynių rezultatus, turi tiesioginę įtaką parduodamoms kelių padangoms, juo labiau itin aukštos klasės produktams, montuojamiems ant sportinių automobilių. Lenktyninės padangos ir keliams skirtas gaminys naudojami dviejuose pasauliuose, pasižyminčiuose skirtingomis eksploatacinėmis savybėmis. 



Kiekviena lenktynių kategorija – savas indėlis

Lenktyninės automobilių padangosNuotraukos © : Michelin
Visos automobilių sportui skirtos padangos skiriasi nuo keliams skirtų padangų, bet ir papildo vienos kitas. Manso 24 valandų lenktynės padeda pagerinti padangų patvarumą ir ilgalaikį eksploatavimą. Ralis leidžia skirti daugiau dėmesio padangų tvirtumui važiuojant sudėtingomis sąlygomis: tai viena iš nedaugelio lenktynių rūšių, vykstančių ne lenktynių trasoje, o atvirame kelyje, todėl padangos susiduria su tikrais keliais, o ne lenktynių trasos asfaltu. Kadangi ralio keliai kartais būna itin nelygūs, tai – puikus būdas pagerinti visureigiams skirtas padangas. Be to, kai kurios naujos lenktynių rūšys, kur naudojami elektriniai varikliai, gali padėti optimizuoti pasipriešinimą riedėjimui ir padangų energijos efektyvumą. Kai kuriuose čempionatuose, pavyzdžiui, „Formulė E“, sausame kelyje naudojamos padangos su grioveliais, o ne „slidžios“. Tai taip pat reikalauja daugiau dėmesio skirti profiliui, kuris yra artimesnis serijinėms padangoms. Vadinamosios „klientų lenktynių“ rūšys padeda gerinti padangų, sukurtų pagal „Formulei 1“ skirtus produktus arba 24 Manso lenktynių prototipus, valdymą. Tokioje išskirtinėje disciplinoje kaip „Formulė 1“, kur padangų savybės ypač smarkiai nutolusios nuo keliams skirtų padangų, darbas su radikaliausiomis eksploatacinėmis savybėmis padeda sukurti naujas plėtros sritis.



Įtaka padangų efektyvumui

Nesunku įsivaizduoti, kad pirmosios kelių padangos, kurių gamyboje pasitelkta automobilių sporte naudojamų padangų technika, yra sportiniai automobiliai, kurių važiavimo išbandymai yra patys didžiausi. Tai tiesa, bet net pačių ekonomiškiausių padangų gamyboje panaudota kokia nors iš lenktynių perimta patirtis. Ypač pasipriešinimo riedėjimui srityje ar kuriant kai kuriuos gumos mišinius. Bandymai su siliciu ir darbas su struktūra taip pat buvo įtakoti mokslinių tyrimų, kurie atlikti kai kuriose automobilių sporto kategorijose. Trumpai tariant, visais atvejais lenktynės turėjo naudos jūsų padangoms!